Image

Woningcorporaties stellen huurders centraal met digitalisering

graphical divider

De beste service: help huurders snel, effectief en persoonlijk op weg

Help je huurder snel, effectief en persoonlijk op weg.

De overeenkomsten tussen bedrijven als Coolblue en Bol.com en woningcorporaties? Klanten die precies weten wat ze willen, service van een hoog niveau verwachten en graag direct geholpen willen worden. Consumenten stellen steeds hogere eisen aan het serviceniveau van digitale reuzen als Coolblue, die daar uiteraard perfect op kunnen inspelen. En, die trend verplaatst zich ook naar andere sectoren, zoals die van woningcorporaties.

Service als onderscheidende factor

Het bieden van uitstekende service staat hoog op het lijstje bij woningcorporaties. Het centraal stellen van klanten is echter niet de enige uitdaging. Woningcorporaties zijn van oudsher gericht op het beheren van vastgoed, hebben een grote maatschappelijke verantwoordelijkheid en hebben te maken met toenemende regelgeving en belangen vanuit de politiek. Zowel op landelijk als regionaal niveau. Kortom: ze staan voor grotere uitdagingen dan alleen het bedienen van huurders, woningzoekenden en andere relaties. Hoe ze ondanks al hun taken toch tegemoet kunnen komen aan de groeiende wensen en verwachtingen van hun klanten en relaties? Digitalisering.

Digitaliseer en biedt persoonlijke service

Automatiseren is de manier om elk telefoontje, elke mail en elke vraag die binnenkomt op een persoonlijke manier op te lossen. Ongeacht of die vraag gesteld wordt via Facebook, je website, WhatsApp of een ander kanaal. De digitale oplossing die Appsolutely biedt met behulp van het Salesforce-platform helpt woningcorporaties om nauw contact te onderhouden met huurders,

woningzoekenden en andere relaties.

Medewerkers hebben direct inzicht in alle gegevens van een contactpersoon dankzij het gebruik van ons relatiemanagement-platform. Via pc, tablet of mobiel device krijgen ze alle relevante informatie te zien waarmee ze een vraag meteen kunnen oplossen.

Van reageren op een woning tot het opzeggen van de huur en van een reparatieverzoek tot het aanvragen van een betalingsregeling: met een paar klikken helpen medewerkers huurders en andere relaties van woningcorporaties snel en effectief op weg. Wat dat oplevert? Tevreden huurders én blije medewerkers.

Benieuwd hoe je de verwachtingen van jouw huurders, woningzoekenden en andere relaties waarmaakt?
Meer weten